Dlaczego warto rozwijać kompetencje miękkie?

utworzone przez

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”

Benjamin Franklin

Ten cytat jest dla nas szczególnie ważny. Rozwój kompetencji miękkich nie opiera się na klasycznej szkolnej edukacji. Jest daleki od siedzenia, słuchania i notowania. Nawet, jeśli proces ten prowadzony jest w szkole 😊

Umiejętności rozwijamy poprzez trening – a konkretnie – ćwiczenia, warsztaty, debaty, burzę mózgów, pracę projektową, zadania do wykonania, a nawet symulacje. Kluczem jest zaangażowanie uczestników.

Sekret tkwi w metodyce szkoleń i warsztatów, niezależnie, czy prowadzonych tradycyjnie w sali szkoleniowej, czy z wykorzystaniem multimediów.

A co najważniejsze – nasze kompetencje możemy rozwijać w dorosłości poprzez udział w różnych formach kształcenia.

Możemy dbać o rozwój własny, czy naszych pracowników poprzez szkolenia poświęcone kompetencjom miękkim – z czasem na pewno zaowocuje to podniesionymi umiejętnościami i lepszymi efektami w pracy.

Za kluczowe uważa się kompetencje związane m.in. kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się. Zadbajmy więc o umiejętność autoprezentacji, prowadzenia rozmów telefonicznych, obsługi klienta, radzenie sobie ze stresem, kreatywność, samodzielność, efektywne planowanie czasu pracy, czy umiejętność prowadzenia negocjacji.

Warto zatem poświęcić czas na ich aktualizację, by uczyć się przez całe życie! W końcu trening czyni mistrza!