Audyt kompetencji miękkich w Twojej firmie / Organizacji?

utworzone przez

Wielu pracodawców podkreśla istotę kompetencji miękkich pożądanych na coraz większej liczbie stanowisk w organizacji. Są to kompetencje uniwersalne, dlatego w edukacji zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej kładzie się nacisk na kompetencje społeczne i obywatelskie jako kluczowe.

Kompetencje miękkie zyskują na znaczeniu w momencie, kiedy świat i styl pracy dynamicznie się zmienia, a jednocześnie odczuwamy w biznesie tak ogromny ich deficyt.

I nie chodzi tylko o szkolenia dla handlowców; kompetencje miękkie rozwijają Menedżerowie, Dyrektorzy, całe zespoły, a nawet poszczególne branże – turystyka, logistyka, księgowość, Inżynierowie, osoby pracujące bezpośrednio z Klientami i Współpracownikami.

Gdzie mamy przestrzeń na rozwój tychże umiejętności? W czasie pracy to już coś więcej niż próba generalna… Zatem w czasie szkoleń, warsztatów, próbek pracy. Czy takie zadania są uwzględniane w szkole podstawowej, średniej? Na studiach? W ramach Life Long Learning? W czasie innych kursów? Czy, zdając egzamin z wiedzy specjalistycznej np. w ramach zarządzania projektami, mamy egzamin z umiejętności prezentacji?

Audyt kompetencji miękkich pozwala na weryfikację różnych poziomów zaawansowania w poszczególnych obszarach – może warto pokusić się o przeprowadzenie takiego audytu w firmie lub w wybranym zespole – będzie to istotna informacja dla Dyrektora, czy Menedżera, a także dla samych pracowników. A te umiejętności można rozwijać – podobnie jak uczymy się języków obcych zdobywając kolejne poziomy, w ślad za czym mogą iść certyfikaty, czy inne wystandaryzowane oznaczenia w organizacji. Różnimy się poziomem zaawansowania umiejętności komunikacji, umiejętności pracy w grupie, w zarządzaniu czasem, autoprezentacji,  czy kreatywności. I warto też pamiętać, że nie na każdym stanowisku pracy wszystkie te umiejętności są potrzebne. Audyt pozwala na ich diagnozę i odpowiednie zaplanowanie ścieżki rozwoju.

Inne posty

Dlaczego warto rozwijać kompetencje miękkie?

Dlaczego warto rozwijać kompetencje miękkie?

„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” Benjamin Franklin Ten cytat jest dla nas szczególnie ważny. Rozwój kompetencji miękkich nie opiera się na klasycznej szkolnej edukacji. Jest daleki od siedzenia, słuchania...

Szkolenie benefitem

Szkolenie benefitem

Szkolenie benefitem? Tak – z szerokiego spectrum możliwych benefitów dla pracowników, jednym z nich może być szkolenie. Możliwość wzięcia udziału w szkoleniu to nie tylko podniesienie umiejętności, zdobycie nowej wiedzy, czy uzyskanie certyfikatu potwierdzającego...